Katarina Von Bredow

I throw my spanish book in the air sometimes sayin' ayo, no comprendo! :D
Jag älskar den meningen. Det är det enda jag tänker på när jag hör låten "Dynamite" av Taio Cruz.

Jag har precis läst ut boken "Syskonkärlek", skriven av Katarina Von Bredow. Måste säga att hon är en grymt bra författare! Jag önskar att jag kunde skriva så bra som henne. :)
Hennes berättelser är så gripande, så rörande. Jag har redan läst tre av hennes tidigare böcker, men bestämde mig stark för att aldrig läsa syskonkärlek.

Den handlar om en bror och en syster som bli förälskade och deras kärlek dör aldrig ut!
 Jag har alltid tyckt att boken låter pervers och vriden. Men tack vare min kompis Emma, så bestämde jag mig för att läsa den i alla fall.
(Det säger rätt så mycket om min beslutsamhet. Jag är tydligen väldigt lätt att ändra på. Men shhh, säg inget till någon. Vill ju inte att alla ska tro att de kan köra med mig ;)  

Jag tycker fortfarande att det är sjukt konstig handling, men ändå kan jag förstå deras kärlek. Det är så nära, men ändå så långt ifrån...

Vad får denna författaren allt ifrån?! Jag bara undrar. Hur kommer man på att två syskon kan älska varandra, så mycket? Det är ett mysterium för mig. Allt jag kan säga är att jag grät floder när den sista sidan tog sitt slut. Aldrig har jag känt sån medkänsla för ett annat förhållande. Aldrig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0