Lärarna borde skärpa sig!

Det finns en sak som jag har viljat säga länge. Jag vill inte säga det för att verka bättre än andra eller nått.
Men jag är bara så jäkla nöjd!

När jag gick ut nian förra året så fick jag VG i musik. Det är ett jättebra betyg, men jag tyckte faktiskt att jag förkänade MVG. (Inte för att låta sån...)
Speciellt när det fanns vissa i min klass som fick MVG som faktiskt var i samma nivå som mig (vissa till och med sämre). Så jag blev RIKTIGT förbannad och har aldrig kunnat släppa det, för än nu.

Jag har inte gjort någonting annorlunda detta året i gymnasiet än vad jag gjorde i nian när det gäller musik.
Jag kan liksom inte göra bättre än mitt bästa... Och nu, äntligen, så fick jag MVG i musik!! :D
Och jag lovar, det har inget att göra med att jag har blivit bättre eller nått. Det har att göra med att min förra musiklärare favoritiserade elever, och jag var tydligen INTE en favorit...

Jag vet att detta inlägget kan låta lite själviskt, taskigt och en aning bitchigt, men det är så här jag känner. 
Det är inte för att trampa på någons tår. Jag vill inte heller göra någon arg eller nått. Jag vill bara bevisa att det är skillnad på lärare och lärare.
Att tillägga är också att jag gick på privatskola i högstadiet och nu i kommunal...

Min personliga åsikt är att privatskolor inte alltid är bättre än kommunala. Det är inte bara i musik som jag fick ett orättvist betyg, utan även i många fler. Det kan jag bevisa genom att årets betyg är bättre än förra årets och jag har inte ändrat på mig ett jäkla dugg!

Ville bara upplysa er om att inte sluta tro på er själva bara för att ni har en dålig lärare.
Visa dem istället att de har fel... :)

Kärlek från Mig <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0