Dagen från mitt perspektiv

Denna dagen har varit extrem på något sätt, men ändå lugn. Jag vaknade vid tio och åt frukost, sen vid två tiden va jag ute och gick. Sen efter det, var jag ute och cykla med min lillasyster, men åkte vi hem igen och åt persikor och nektariner. Jag vet dock inte vilken som är vilken för jag tycker att persikor och nektariener ser likadana ut.

Med bara det skrivet, så verkar min dag inte alls specielt extrem! Men mentalt har den varit lite irriterande. För min lillasyster är runt mig precis hela tiden!
Hon låter mig aldrig va! När jag säger till henne att lämna mig ifred, börjar hon slå mig och tortera mig på andra vis.
Detta måste låta jättekul, men ibland önskar jag verkligen att det fanns en off-knapp på den ungen så att jag kunde få lite lugn och ro. Tur är det då att jag åker hem till mamma varannan vecka, som inte har fler barn än mig :)

Då får jag ju tillägga att min lillasyster bara är min halv-syster. Det är min pappas och hans frus barn, så egentligen är jag typ ensambarn. Hon kom till världen när jag var 12 år, så jag har växt upp nästan hela min barndom utan några syskon. Det är kanske därför jag reagerar så starkt när jag blir störd hela tiden. :P

Men förutom allt det negativa så är hon jätte go och glad och hon betyder jättemycket för mig! :D <3 

Hoppas att alla ni som har sommarlov nu (precis som jag) verkligen njuter av friheten, för om 5 veckor börjar det igen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0