Smink på gym?

Jag har precis kommit hem från gymmet och jag känner mig så avslappnad! Träning gör verkligen att man mår bättre.
Det enda negativa med det, är att det kostar pengar varje gång man ska ta bussen dit.
Sen kostar det ju också en förmögenhet att bara ha träningskortet! Så man kan säga att man blir rätt så pank.

En sak som jag tycker ser lite roligt ut, är när folk (mestadels tonårstjejer) har fem lager smink på sig när de besöker gymmet.
Jag tycker det ser fånigt ut ändå, men att ha det precis innan man ska träna känns lite overkill. Tycker ni inte?

Jag menar, det är ju inte ett dugg bra för din hy eller dina ögon heller.
Din foundation tränger in i huden som vatten i en tvättsvamp, vilket leder till acne och torr hy. 
Och om man har mascara på sin när man svettas kan det leda till allvarliga ögonskador.
Giftet i i mascaran gör att det svider i ögonen och hornhinnan tar stryk.
Dessa fakta kommer rakt från mina egna upplevelser. Tro mig, använd inte smink på gymmet. För ert eget bästa!

Imorgon blir det gymmet igen!  Jag längtar! :D

Ciao my darlings <3 :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0